سين سين بانو
سين سين بانو
.

اين غذا قبرسيه البته غذاهای قبرس و يونان شبيه هم هستن و من دقيقا نمی دونم که اصل اين غذا مال قبرسه يا يونان. در هر صورت اين غذا رو يه دوست قبرسی به بابای من ياد داده و من هم از بابام ياد گرفتم. به نظر من که خوشمزه اس و به يه بار امتحان کردنش می ارزه.در ضمن خيلی راحته و سريع هم حاضر می شه.تو دستور اصلی اين غذا از الکل استفاده می شه اما ما از ماءالشعير ساده به جاش استفاده می کنيم که مشکلی هم نداشته باشه و همه بتونن استفاده کنن. در ضمن اين جوجه نيازی به پياز برای از بين بردن بوی بد مرغ نداره و اين يکی ديگه از مزايای پخت اين غذاس. 

 

مواد لازم:

 

فيلۀ مرغ

ماءالشعير ساده

کاکوتی

نمک 

 

طرز تهيه: 

 

اگه نمی دونيد کاکوتی چيه و چه شکلييه اين عکس کاکوتيه .

 

 

 

 

 

فيله های مرغ رو مثل جوجه کباب خرد کنيد و ماءالشعير و کاکوتی رو بهش اضافه کنيد.با اين کار مرغمون مزه دار می شه.

 

 

 

بذاريد مرغ نيم ساعت تو مواد بمونه و بعد اونها رو سيخ کنيد.

 

 

 

 

و رو ذغال کباب کنيد.

 

 

 

در آخر همين که می خواستيد جوجه ها رو از رو آتيش برداريد نمک رو روش بپاشيد و با کمی آب ليموی تازه نوش جان کنيد.

 

 

 

 

نکته:

1-اگه اندازه ها رو جلوی مواد لازم نمی نويسم به اين دليله که من خودم چشمی آشپزی می کنم و به دلخواه می شه مواد رو کمو زياد کرد. 

2- اين نوع جوجه کباب بر خلاف جوجه کباب زعفرونی که هميشه درست می کنيم سريع حاضر می شه و ديگه نيازی نيست که مرغمون ساعتها توی مواد بمونه تا مزه دار بشه.

 


نظرات شما عزیزان:

ليلا
ساعت12:09---10 ارديبهشت 1393
بسيار سپاسگزار.... عالي بود عزيزم
پاسخ نوش جان عزيزم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ سه شنبه 19 شهريور 1392برچسب:جوجه کباب,غذای قبرسی,کاکوتی,غذای آسان, توسط سونيا |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.